Ducati Multistrada 2013
Ducati mag dan zijn ondergebracht bij het Duitse Audi, qua marketing gaat het merk steeds meer lijken op eveneens peperdure Amerikaanse iconen als Harley-Davidson en Apple. Dat wil zeggen: allerlei wereldprimeurs claimen waarvan niemand kan controleren of ze daadwerkelijk noviteiten zijn.
We zullen niet direct beweren dat Ducati onzin kletst met het onderstaande verhaal, maar feit is en blijft dat de meest uitgebreide versies (met elektronisch verstelbare veerpakketten en mappings die één Multistrada in vier verschillende motoren veranderen) met een prijs van dik boven de twintigduizend euro niet bepaald goedkoop zijn en dat een gewone sterveling het verschil derhalve nimmer zal ontdekken. Neemt niet weg dat met name de Ducati Multistrada 1200 S Touring een ding is dat we voor het dagelijks gebruik best waarderen. Tenminste, de vorige versie vonden we prima te pruimen.
Voor de vermogende motorforens hebben we de relevante informatie voor het nieuwe model hieronder vet aangezet...
Het persbericht!
"Ducati geeft een preview van de langverwachte 2013 serie door de onthulling van de nieuwe Multistrada modellen. Deze modellen introduceren veranderingen zoals een vernieuwd uiterlijk, een tweede generatie Testastretta 11 ° motor, de nieuwste versie ABS en op de "S" versie, het innovatieve semi-actieve veringsysteem, Ducati Skyhook Suspension (DSS).
De gloednieuwe serie, vol met verbeteringen die geïnspireerd zijn op ervaringen van Multistrada eigenaren zelf, zet de volgende fase van de Multistrada in met een lange lijst van fascinerende en high-tech kenmerken. De Multistrada 1200 is uitgevoerd met de bijbehorende Riding Mode technologie van Ride-by-Wire (RBW), Ducati Traction Control (DTC) en de allernieuwste ABS. De Multistrada 1200 S Touring is nu uitgerust met Ducati Skyhook Suspension (DSS), RBW, DTC, de allernieuwste ABS, zijkoffers, verwarmde handgrepen en een middenbok. Het nieuwe touring vlaggenschip van de reeks voor 2013 is de Multistrada 1200 S Granturismo met meer bagageruimte in de zijkoffers, een additionele topkoffer, extra LED-verlichting, verbeterde bescherming tegen de wind en uitgerust met lange afstand banden. Tot slot de verbeterde Multistrada 1200 S Pikes Peak, hiermee viert Ducati de sportieve kant van het model met een replica van de beroemde 2012 racemotor in race winnende kleuren.
De Multistrada's bekroonde Sport, Touring, Urban en Enduro Riding Modes zorgen voor een aangename en aanpasbare rijervaring. Dit alles door slechts een klik op een knop. Het vier-in-een concept zorgt voor een directe aanpassing aan de vermogens- en koppelafgifte, naast toevoeging aan de nu mogelijke elektronische instelbare vering en traction control is er een aanpasbare ABS en Ducati Skyhook Suspension toegevoegd. Hiermee past de Multistrada 1200 zich aan de rijder en de omgeving aan, met nog meer precisie.
Ducati's Multistrada 1200, die uitgeroepen is als een echte 'markt veranderende' motor, heeft allerlei soorten rijders naar het Italiaanse merk aangetrokken. Dit is bereikt door de eigenschappen van verschillende categorieën motoren in een motorfiets samen te brengen, waardoor een model is gecreëerd dat niet alleen veel vermogen heeft en speels is, maar waarop je ook een comfortabel en veelzijdig avontuur kan beleven. De DTC met acht standen en een nieuwe ABS met drie standen voegen het Ducati Safety Pack (DSP) concept toe aan de Multistrada familie, wat Ducati's focus op prestaties en veiligheid onderstreept.
De eerste publieke onthulling van de 2013 Multistrada familie zal zijn op de INTERMOT motorbeurs van Keulen, Duitsland van 3 tot 7 oktober. De gloednieuwe Multistrada 1200 modellen zullen beschikbaar zijn vanaf december 2012 via het officiële Ducati dealer netwerk."
{jcomments on}