Nieuwe Suzuki V-Strom

2011 V-Strom 3
Normaal gesproken hebben we een gloeiende hekel aan de zogenaamde teasers – persberichten met vage info waarin een ander persbericht wordt aangekondigd – waarmee marketeers ons proberen te verleiden zo veel en vaak mogelijk te publiceren over een nieuw product. Het is de reden dat we nog niet eerder melding maakten van de komst van de nieuwe middenklasser van Suzuki: er viel nog niets te melden. Er is nog steeds niets te melden, behalve dat er op 27 juni meer nieuws volgt. Maar inmiddels is er wel zo veel beeldmateriaal vrijgegeven dat we ons een voorzichtige indruk kunnen vormen en deze nieuwe Suzuki dus 'Relevant nieuws' wordt. Als volgt:

Afbeelding 1 vermeldt de tekst 'Time For Real Adventures' in een berglandschap. Daaruit mogen we concluderen dat deze Suzuki niet de zoveelste GSX-R supersporter is, maar een allroad.

2011 V-Strom 1

Afbeelding 2 toont een de tekst 'Middle-class New Motorcycle', wat we zonder inspanning kunnen vertalen als 'nieuwe middenklasse motorfiets'. De afbeelding toont tevens een smal, hoog voorwiel, voorzien van een band met grof profiel: allroad.

2011 V-Strom 2

Afbeelding 3 verraadt de contouren van een kuip die we zonder afzender al hadden ingeschat op een Suzuki, namelijk de allroad V-Strom. Deze verkooptopper van het Japanse merk werd gelanceerd in 2004 en voor het laatst opgefrist in 2010 in de Black Rhino-versie. De concurrentie in dit segment is de laatste jaren echter hevig toegenomen, en dat zal Suzuki hebben gevoeld in de verkoopcijfers van de oude V-Strom. Een nieuwe zou dus geen raar idee zijn.

2011 V-Strom 3

Afbeelding 4 toont de rechterkoplamp en een stukje dikke tank. Niets om bovenstaande mening te herzien.

2011 V-Strom 4

Afbeelding 5 werpt een blik vanaf de achterzijde: een eigen kofferset (die de V-Strom niet had) en valbeugels, allroad dus.

2011 V-Strom 5

Afbeelding 6 laat de nieuwe fiets voor het eerst zien met bestuurder. Deze zit redelijk rechtop, zoals je bij een allroad zou verwachten.

2011 V-Strom 6

Op afbeelding 7 zien we één uitlaatbocht naar beneden lopen, wat zo goed als zeker betekent dat een tweede cilinder rechtop staat, een V-twin dus. Net als bij de V-Strom. Gaat het (nieuwe?) blok meer pk's leveren dan de 67 van de 650-cc V-Strom? We hopen het maar, want die kon zeker bij gebruik als reismotor wel wat extra pit gebruiken. We hebben echter te maken met een middelklasser, dus de cilinderinhoud zal vermoedelijk niet boven de 800 cc komen. Waarom 800 cc? Dat is de relatief nieuwe 'gewichtsklasse' waarin ook de allroads BMW F 800 GS, Triumph Tiger 800 en Honda CrossRunner vechten.

2011 V-Strom 7

Afbeelding 8 plaatst de nieuweling in de gedroomde omgeving. We zien dikke zijkoffers en een topkoffer, een comfortabele 'keukenstoelzit', een breed stuur en een spiegel waarin de bestuurder vermoedelijk alleen zijn elleboog zal zien. Hopen dat ze daar nog wat aan doen voor de feitelijke introductie. 27 juni meer... Ga er gerust vanuit dat de nieuweling een fijn stadsmotorje zal zijn. Dat was de V-Strom namelijk ook.

2011 V-Strom 8


Meer nieuws op Stadsmotor.nl
{jcomments on}

 

Aangepast zoeken
FacebookTwitter
Voorpagina Relevant nieuws Nieuwe Suzuki V-Strom

Disclaimer - Privacy Policy