EICMA-nieuws! Honda Integra

Honda IntegraWat Honda toch heeft bezield om hun nieuwe tweecilinder motorscooter Integra te noemen... Dat was vroeger namelijk een (slecht verkochte) auto, en we mogen toch hopen dat de tweewieler heel wat makkelijker door het verkeer glijdt dan de vierwieler!

Wat de komst van de Honda Integra gaat betekenen voor de net nieuwe Honda SW-T600 SilverWing (2011) is niet geheel duidelijk, maar dat Suzuki zich zorgen moet gaan maken voor de Burgman 650 A is wel zonneklaar. Deze is namelijk zo onderhand ook hard aan vervanging toe...

Maar goed, de Integra. Het is eigenlijk ook geen scooter, maar een motor in scootervermonning. Hij is gebaseerd op de gloednieuwe watergekoelde twee-in-lijn met een cilinderinhoud van een niet misselijke 670 cc, die leverbaar zal worden met vermogens van 38 en 35 kW (51 en 47 pk), met het oog op de komende nieuwe regels voor het rijbewijs in 2013. Groot voordeel van een tweecilinder-lijnmotor: de cilinders liggen naast elkaar, en in dit geval ook nog eens behoorlijk ver voorover gekanteld. Oninteressant?! Nou ja, het betekent dat het blokje lekker compact is en dat het zwaartepunt laag ligt, wat altijd een voordeel is voor de stabiliteit van het hele voertuig. Het nieuwe blok is daarnaast specifiek ontworpen voor deze motorscooter, en niet zomaar een blok uit een rek ergens op drie hoog achter. Het dient schoon en zuinig (27 km/l) te zijn en de kracht af te leveren in een laag toerengebied, waar de meeste scooterrijders hoe dan ook meestal bivakkeren. Goed dus.
En dan:
Maken reguliere motoscooters gebruik van een Continu Variabele Transmissie (CVT) voor de overbrenging van de pk's naar het achterwiel, Honda past de Dual Clutch Transmission (DCT) toe, maar dan een exemplaar van de tweede generatie, die denkelijk nog wat geavanceerder en geciviliseerder zal zijn dan de eerste generatie (die ook nog maar een paar jaar oud is: 2009). Het resultaat is hetzelfde: een half- of volledig automatische versnellingsbak, waarbij we de voeten schoon houden.
Honda zou Honda niet zijn als ze het daarbij zouden laten. Het rijwielgedeelte is dan ook van hoge kwaliteit, zo wordt beloofd. We krijgen moderne vering, grote 17-inch wielen en uiteraard C-ABS, oftewel een gecombineerd remsysteem met antiblokkeer erop, het beste systeem van dit moment.
Styling is ook niet onbelangrijk als je tegenwoordig iets wilt verkopen. Honda heeft het uiterlijk van de New Mid Concept behouden en presenteert aldus een slank apparaat dat dient te hinten naar supersportmotoren. Wie daar op zit te wachten, weten we niet, maar het is maar weer eens gezegd: men wil bewijzen dat motorscooters niet langer voor duffe types zijn.
Ze blijven in elk geval wel voor praktische types, want Honda is de bagageruimte niet vergeten. In het dashboard allerlei vakjes en onder het zadel genoeg volume om je helm kwijt te raken. Wie echt wil gaan verhuizen met de Integra kan nog kiezen voor topkoffers met een inhoud van 35 en 40 liter en zelfs voor smalle zijkoffers (om de motor niet te breed te maken)! Die kenden we nog niet in scooterland. Maar, zoals gezegd, de Integra is meer een motor dan een scooter...

De Integra zal leverbaar worden in de kleuren Pearl Cosmic Black, Pearl Sunbeam White, Ion Blue Metallic en Candy Graceful Red.

Nuttige opties:
- Smalle zijkoffers 29 liter
- topkoffer 40 liter
- Topkoffer 35 liter
- Tassen voor in de koffers
- Winddeflectors benen
- Alarm
- Handvatverwarming
- U slot
- Beschermhoes
Honda Integra 1Honda Integra 2Honda Integra 3Honda Integra 4Honda Integra 5Honda Integra 6Honda Integra 7Honda Integra 8Honda Integra 9Honda Integra 10Honda Integra 11Honda Integra 12Honda Integra 13Honda Integra 14Honda Integra 15Honda Integra 16Honda Integra 17Honda Integra 18Honda Integra 19Honda Integra 20Honda Integra 21Honda Integra 22Honda Integra 23Honda Integra 24Honda Integra 25Honda Integra 26

Meer nieuws op Stadsmotor.nl


{jcomments on}

 

Aangepast zoeken
FacebookTwitter
Voorpagina Relevant nieuws EICMA-nieuws! Honda Integra

Disclaimer - Privacy Policy