Microsite Kawa Z800
Websites, we houden er best van bij Stadsmotor.nl, en niet alleen omdat we er schatrijk van worden (...). Kawasaki houdt ook van websites, en bovendien van micro-websites. Voor de nieuwe Z800 bijvoorbeeld. Vanaf heden in het gifgroen...
Persbericht!
KAWASAKI MOTORS EUROPE - PRESS OFFICE, 4 april 2013 - Als opvolgers van de immens populaire Z750 en Z750R kregen deze twee nieuwkomers voor 2013 heel veel aandacht in de designstudio van de Kawasaki fabriek in Japan. Voor het eerst worden de initiële geheime schetsen en ontwerprichtlijnen getoond aan het grote publiek. Daarnaast focust de nieuwe microsite ook op een aantal belangrijke feiten en kenmerken van de nieuwe Z800.
“De Z familie – en de Z800 in het bijzonder - zijn voor Kawasaki Motors Europe zeer belangrijk op het vlak van verkoop en voor de perceptie van het merk,” vertelt David Monbertrand, Marketing Manager voor KME. “Het geeft veel voldoening om te merken dat Kawasaki-klanten zo geïnteresseerd zijn in het merk, z’n erfgoed, z’n technische know-how en z’n visie op de toekomst. We zijn er ons van bewust dat er een grote vraag is naar wat er zich achter de schermen afspeelt en bijdraagt tot het mysterie en de aantrekkingskracht rond Kawasaki. Deze schetsen tonen aan dat onze ontwerpers hun inspiratie op verschillende plaatsen halen, zoals onder andere in het bezoeken en ontmoeten van Europese klanten.
Door deze schetsen vrij te geven laten we zien dat de combinatie van het Kawasaki Z-erfgoed en een zeer duidelijke kijk op de toekomst een sterke invloed heeft gehad op het ontwerp van de Z800. Het is de bedoeling dat Kawasaki-fans de nieuwe micro-site gaan verkennen en zo inzicht krijgen in het creatieve proces dat voorafging aan deze fantastische machine.”
Met een focus op het ontwikkelingsproces, een aantal technische aspecten en een uitgebreide fotoreeks wil deze nieuwe micro-site op een informatieve, maar ook onderhoudende manier antwoorden bieden op de vragen die toekomstige klanten hebben voor ze een testrit gaan maken bij hun Kawasaki-dealer.
Shigemi Tanaka, Director Corporate Planning & Operations bij KME, hoopt dat deze micro-site de enorme honger stilt die Kawasaki-fans hebben naar nieuwe modelinformatie. “Het is een feit dat je zoektocht naar een nieuwe motor op het internet begint. Uiteraard is een bezoekje aan de dealer en een bijbehorende testrit de ultieme manier om een nieuwe machine te leren kennen. Wij zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe micro-site tegemoet komt aan het verlangen van huidige en toekomstige Kawasaki-klanten naar bijkomende informatie en entertainment.”
Stadsmotor.nl heeft daar slechts aan toe te voegen: like ons op onze Facebookpagina of volg @stadsmotor op Twitter en je bent via internet op de hoogte van ál het motornieuws dat voor consumenten het bekijken waard is.
Jammer overigens dat Kawasaki in het persbericht de url van de Z800-site er niet bij vermeldden. Hier dan.