De stadse jungle. Deel 4: hulpdiensten

Zoals de leeuw heerst over de savanne, relaxed, ongebonden en vrij in zijn doen en laten, zo heerst de motorrijder over de stadse verkeersjungle. Maar de motorrijder is niet alleen in zijn habitat. In het vierde deel van de reeks 'dieren onderweg': de hulpdiensten.

Lees meer...

 

De stadse jungle. Deel 3: de fietser

Zoals de leeuw heerst over de savanne, relaxed, ongebonden en vrij in zijn doen en laten, zo heerst de motorrijder over de stadse verkeersjungle. Maar de motorrijder is niet alleen in zijn habitat. In het derde deel van de reeks 'dieren onderweg': de (brom-/snor) fietser.

Lees meer...

 

De deel-auto van drs. Stientje!

Stientje van Veldhoven 2017 (2) (550 x 570)Grote ophef over de deel-auto! In De Telegraaf van vandaag oreert bewindsvrouw Stientje van Veldhoven-van der Meer: "Een eigen auto voor de deur klinkt zo vanzelfsprekend. Maar auto's staan gemiddeld 23 van de 24 uur stil. Door een auto te delen staat deze minder lang geparkeerd."
Stadsmotor.nl ruikt totale onzin van verre, dus daar gaan we..

Lees meer...

 

De stadse jungle. Deel 2: de motorrijder

Zoals de leeuw heerst over de savanne, relaxed, ongebonden en vrij in zijn doen en laten, zo heerst de motorrijder over de stadse verkeersjungle. Maar de motorrijder is niet alleen in zijn habitat. In het tweede deel van de reeks 'dieren onderweg': andere motorrijders.

Lees meer...

 

De stadse jungle. Deel 1: de automobilist

Zoals de leeuw heerst over de savanne, relaxed, ongebonden en vrij in zijn doen en laten, zo heerst de motorrijder over de stadse verkeersjungle. Maar de motorrijder is niet alleen in zijn habitat. In het eerste deel van de reeks 'dieren onderweg': de automobilist.

Lees meer...

 

Technische storing

Nee, het betrof geen technische storing van een motorvoertuig, maar een technische storing van de snelweg! Dat wil zeggen, van de bediening van de camera’s die boven diverse snelwegen in Noord-Holland hangen. Waarop de naastliggende spitsstroken dus niet open gingen en de A1, A6, A7 en A9 hopeloos vastliepen in de ochtendspits.

Lees meer...

 

Motor: de scootmobiel van de 21ste eeuw

Onder de kop “Jeuken je ballen jong? Koop a.u.b. geen motor” manifesteerde zich op mijn Facebookpagina de 'mannenwebsite' Falderappes – Ons Soort Mannen. Nu zijn er wel meer websites gericht op mannen, maar deze valt dus de oudere motorrijder (eind veertig) aan.

Lees meer...

 

2017: de debilisering van Nederland

Als heel normale forens – woonachtig in een slaapstad, werkzaam in de echte stad – met doorgaans ambtelijke werktijden kijk ik 's ochtends bij de koffie nogal eens naar programma's die aangekondigd worden als 'nieuws'. Deze programma's bieden inderdaad nieuws, en zeker geen nieuws waarvan je vrolijk wordt...

Lees meer...

 

De files opgelost

In de zomer van 2014 ging op de Ring Amsterdam de Tweede Coentunnel open en daarmee kwam VOOR ALTIJD EN EEUWIG een EINDE AAN DE GEVREESDE FILES! Ongeveer tegelijkertijd werden ook de aan- c.q. afvoerende rijksweg A8 en A7 ten noorden verbreed met spitsstroken, met ongeveer hetzelfde doel. Dat 'voor altijd en eeuwig' bleek drie jaar te duren.

Lees meer...

 

Yamaha-Fiat

09-XJ-FZ. Rapportdatum: 15-08-2017. FIAT PANDA, uit juni 2007. Dit voertuig had destijds een nieuwprijs vanaf € 9195,- en is een origineel Nederlandse auto. De auto kan van 0-100 km/u in 14,0 seconden en heeft een topsnelheid van 155 km/u en een maximum vermogen van 60 PK. Deze PANDA verbruikt gemiddeld 1 liter op de 18,2 kilometer. Met een CO2-uitstoot van 129 gram per kilometer krijgt deze FIAT een zuinigheidslabel C. Kleur zwart.

Lees meer...

 
FacebookTwitter
Voorpagina Motormetropoolpraat

Disclaimer - Privacy Policy