Vespa Primavera en Sprint met ABS
En waarom zouden 125-cc scooters voor het A1-rijbewijs geen abs mogen hebben? Zijn onze onbesuisde achttienjarigen en hippe fashonista's dat niet waard? Het was vaak een kostenoverweging. Nu maken kosten voor Vespa-rijders hoe dan ook niets uit, en aldus zijn de Primavera 125 en Sprint 125 nu met abs verjkrijgbaar...
Persbericht...
Vespa Primavera en Vespa Sprint nu ook met ABS
Breda, 21 juli 2014 - Slechts enkele maanden na hun introductie zijn de Vespa Primavera 125 en Vespa Sprint 125 nu ook leverbaar met een ABS remsysteem. Daarmee behoren deze Vespa's tot de modernste, meest geavanceerde en veiligste motorscooters die momenteel in ons land leverbaar zijn.
De Vespa Sprint 125 en Primavera 125 - de 'small body' Vespa's - zijn dankzij de beschikbaarheid van ABS technisch verder verbeterd, met een verhoogde veiligheid als doelstelling. Het blokkeren van het voorwiel bij krachtig remmen op glad asfalt is veelal de meest gevaarlijke situatie voor motor- en scooterrijders. De toepassing van het ABS antiblokkeersysteem is de oplossing om dit gevaar te voorkomen, waardoor motorscooterrijden plezierig en veilig blijft.
Vespa Sprint en Vespa Primavera.
Lichtgewicht
Het verfijnde ABS-systeem, dat speciaal voor deze 'Vespini' is ontwikkeld, is naast efficiënt ook erg licht, waardoor het gewicht van de Vespa nagenoeg hetzelfde is gebleven en Vespa zijn reputatie eer blijft aandoen als fabrikant van één van de lichtste scooters ter wereld.
Prijzen Vespa Primavera 125 ABS & Vespa Sprint 125 ABS
Vespa Primavera 125 3V ABS € 4.499,00
Vespa Sprint 125 3V ABS € 4.819,00
Beide modellen zijn inclusief ABS inmiddels leverbaar via de officiële Vespa-dealers.
A1 automaat rijbewijs
Deze twee Vespa-modellen mogen in Nederland overigens bestuurd worden met het A1 automaat rijbewijs, dat in Nederland via een dagopleiding van Vesparijopleiding.nl inclusief het CBR examen binnen een dag te behalen is.
{jcomments on}