EICMA-nieuws: Honda NC700X
Niet voor niets zal de naam van de Honda NC700X eindigen op een X, want de nieuweling vertoont uiterlijk enorme overeenkomsten met de Crossrunner en Crosstourer, ook wel bekend als Xrunner en Xtourer. Het blok van de NC is echter weer heel wat anders.
Zo heeft de Crosstourer een 1200-cc V4 en de Crossrunner een 800-cc V4. De NC700X heeft de nieuwe 670-cc 2-in-lijn die we vinden in de eveneens zojuist geïntroduceerde motorscooter Honda Integra. Ook met de DCT (Dual Clutch Transmission) automatische versnellingsbak? Jazekers! Aldus hebben we 38 of 35 kW (51 of 47 pk) en hoeven we niet te schakelen, en we hoeven denkelijk niet uit te leggen dat dit in stadsverkeer helemaal niet vervelend is. Ook deze Honda dient een verbruik te halen van 1 liter op bijna 28 km, en da's niet gek voor een 'lichte' allroad.
Aardigheidjes: bagageruimte in de tank (net als bij de eveneens automatische Aprilia Mana)! Accessoires in de vorm van koffersets zullen het gebruiksgemak van de NC700X nog behoorlijk uitbreiden. Grotere ruit leverbaar, handkappen, handvatverwarming, 12V-aansluiting, alarm. mistlampen et cetera. Wordt een nuttig ding.
{jcomments on}