EICMA-nieuws: de BMW motorscooters
Veel weten we nog niet - BMW hult zich vooralsnog in juichend maar nietszeggend marketing-jargon -, maar wel dat beide motorscooters worden voortbewogen door een volledig nieuwe, zuinige en trillingsarme tweecilinder lijnmotor met een cilinderinhoud van 647 cc. Deze levert 44 kW (60 pk) bij 7.500 tpm en een maximumkoppel van 66 Nm bij 6.000 tpm. Waarom de een dan '600' heet en de ander '650'? De tijd zal het leren.
Maxiscooters zijn de trend van dit moment, zoals trouwe Stadsmotor.nl-bezoekers weten. Dat BMW daar graag een graantje van meepikt, lijkt niet meer dan logisch. Topsnelheden tikken de 175 km/u aan. Heel bijzonder volgens BMW, minder bijzonder voor de trouwe lezers van Stadsmotor.nl, die weten dat er wel meer rondrijdt van dit soort moois.
De BMW's hebben uiteraard een automatische versnellingsbak in de vorm van een CVT (continu variabele transmissie) en voldoen met geregelde katalysator en lamdasonde aan de toekomstige Euro-4 norm. Voorts - horen we tussentijds - led-dagrijverlichting, een in de zijstandaard geïntegreerde parkeerrem, elektrisch verstelbaar windscherm, centrale vergrendeling en variabele bagageruimte onder de buddyseat. Huh? We zijn best nieuwsgierig, maar vertellen BMW vast dat de rest van de scooterwereld ook niet stilzat terwijl zij alleen auto's en motorfietsen bouwden.
Alvast de foto's!
Meer nieuws op Stadsmotor.nl
{jcomments on}