Coentunnel: de opening – dag 2 en 3
En jawel, ook op dag 2 en dag 3 reisden Stadsmotor.nl-medewerkers door de volledig opengestelde Coentunnel(s). Een update.
Allereerst van dag 1, de middag richting het noorden.
Niets bijzonders. De vierbaans oostbuis van de Tweede Coen was net als het hele afgelopen jaar open, met zoals altijd de meest linkse baan met alle seinen op rood. De tweebaans westbuis – tijdens de afsluiting van de Eerste Coen voor verkeer richting zuid en toneel van honderden ongevallen, nu wisselstrook – was net als in de ochtend dicht. Later in de middag was er wel een klapper, maar toen was Stadsmotor.nl inmiddels thuis,
Dag 2 ochtend
Zelfde als dag 1. Tweebaans westbuis van de Eerste Coen (vanaf Zaandam) geheel open. Tweebaans oostbuis van de Eerste Coen (vanaf Amsterdam-Noord) alleen rechterbaan open. Geen idee waarom, maar dit keer geen file.
Opmerking bij de toegangsweg naar de westbuis: de vangrail in de (lange) bocht voor de tunnel is motorvriendelijk! Dat wil zeggen: er zitten geleideplaten tussen de eigenlijke vangrails en de grond, zodat afstappers niet in contact kunnen komen met de verankering van de vangrails. Hulde Rijkswaterstaat!
Dag 2 middag
Tweebaans westbuis Tweede Coen afgesloten, vierbaans oostbuis alle stoplichten op rood. Oorzaak: kopstaartbotsing na de tunnel in de bocht richting Zaandam. Aldaar rechterbaan afgesloten, politie achter het ongeval met oranje zwaailicht, twee auto's zien de afsluiting niet en duiken op het laatste moment, vlak voor een wagen van Rijkswaterstaat de linkerbaan op, daarmede een moordaanslag plegend op Stadsmotor.nl en de Triumph Thunderbird Commander. Maar Stadsmotor.nl kijkt wel ver vooruit en zag de aanslag van ver aankomen.
Dag 3 ochtend
Zelfde als dag 1. Tweebaans westbuis van de Eerste Coen (vanaf Zaandam) geheel open. Tweebaans oostbuis van de Eerste Coen (vanaf Amsterdam-Noord) alleen rechterbaan open. Geen files. Met weemoed denken we terug aan de zomer van 2013, toen alles nog bij het oude was en je soms nog motorrijdsters in bikini in de file zag.
Michiel Heemskerk, Coentunneloloog
23 juli 2014
Lees alle blogs op Stadsmotor.nl
{jcomments on}