EICMA-nieuws: Honda NSS300 Forza
Aan de ontwikkeling van de Honda NSS300 Forza schijnt nogal wat onderzoek vooraf te zijn gegaan, als we de persinfo van Honda mogen geloven. Zo moet de nieuweling ruimte bieden aan twee personen, snel genoeg zijn om mee te komen met snelwegverkeer, wendbaar genoeg voor in de stad en smal genoeg om overal tussendoor te kunnen kruipen... Klinkt wel goed!
Opmerkelijk, want men maakt voor de Honda NSS300 Forza melding van een variatie op het blok van de Honda SH300i, en als je naar het uiterlijk kijkt, hoef je niet lang te speuren om er een PCX in te ontdekken. Een combinatie van die twee is inderdaad niet slecht, want de PCX'en waarderen we om hun uiterlijk en zuinigheid, terwijl de SH300i er vandoor gaat als een raket (voor z'n kleine blok dan). En de bestaande PCX'en 125 en 150 vinden we eigenlijk te traag voor op de snelweg.
Wordt de NSS300 Forza onze nieuwe lieveling? Er zit alvast geen start/stopsysteem op, wat de PCX wel heeft, maar desondanks wordt-ie opgegeven voor 30.8km/liter. Het zal van de prijs afhangen... En of-ie naar Nederland komt.
Technische gegevens
Motor: vloeistofgekoelde 1-cilinder 4-takt
Cilinderinhoud: 279 cc
Max. vermogen: 17,9 kW/24,4 pk bij 8.250 tpm
Max. koppel: 25,7 Nm bij 6.000 tpm
Max. snelheid: 140 km/u
Aandrijving: CVT
Eindoverbrenging: V-riem
Wielen v/a: 14/13 inch
Remmen v/a: enkele schijf/enkele schijf
Afmeting lxbxh: 216,6 x 75,3 x 118,9 cm
Zithoogte: 71,6 cm
Gewicht: 192 kg (194 kg abs)
Kleuren: Asteroid Black Metallic, Pearl Himalayas White, Seal Silver Metallic
Accessoires (optioneel): windscherm, alarm, handvatverwarming, topkoffer 35/45 liter
Prijs: nnb
Veiligheid
ABS: optie, gecombineerd
Tractiecontrole: nee
Gevarenlichten: nee
Zichtbaarheid opzij: alle lampen zichtbaar
Mistlampen: nee
Spiegels: geen testgegevens
Parkeerrem: nnb
Meer nieuws op Stadsmotor.nl
{jcomments on}