Test: Honda CRF1000L Africa Twin DCT (2016) Adventure Sports (2019)
Inhoudsopgave |
---|
Test: Honda CRF1000L Africa Twin DCT (2016) Adventure Sports (2019) |
Specificaties |
Fotogalerij |
Video |
Alle Honda tests |

Versie zonder DCT (boven). Foto onder mouse-over voor ja/nee DCT...
Niet iedereen is gesteld op circuskleuren, en dus is ie er ook in stemmig zwart en grijs.
Zoals ie er eigenlijk hoort uit te zien! De ophangpunten voor de koffers zijn volledig geïntegreerd.
Valbeugeltje en lampjes voor veiligheid.
Autospiegelbeukers/handbeschermers standaard.
De dual-clutch transmissie, die beter presteert dan in de Crosstourer.
Een briljant eenvoudig dashboard.
Het lijkt een bende op die handgrepen, maar het laat zich makkelijk bedienen.
Het abs op het achterwiel en de tractiecontrole gaan uit en aan met één druk op de knop.
Van Zuid-Afrika naar de Moezel!
De TomTom 400 (dankjewel Nimag!) even op het stuur geschroefd, maar hij hoort op het stangetje op de ruit.
Let op de koppelingshendel. Dat is de handrem! En wees gerust, eenmaal los verdwijnt hij ver naar voren. Verder een flipper om terug te schakelen, de toeter boven de richtingaanwijzer en de bedieningselementen voor het dashboard.
Schakelaar A/M voor automaat of manual. Schakelaar D-S N voor neutraal, slakkenstand of sportstand automaat. En gevarenlichten natuurlijk.
Ruimte voor 12V en extra knoppen.
Moezel, 2007. Zo beladen we een Africa Twin RD04!
De Adventure Sports
Van Amsterdam...
Via Limburg...
En van Duitsland...
Terug via België voor de leuk...
Over wat eens de ruigste grensovergang tussen België en Duitsland was, maar helaas...<
En al was het zo geweest, dan geeft het nog niet op dit ding.
