Voorkruipen bij het stoplicht... We doen het als motorrijder allemaal, want het levert fantastische tijdwinst op en we storen er niemand mee! Want hoe vervelend automobilisten het soms ook vinden, we zijn bij groen licht toch al honderd meter verderop voordat zij hun gaspedaal überhaupt hebben gevonden. Toch is het niet zonder risico...
De gemeente Amsterdam wil dat het onderscheid tussen snor- en bromscooters lokaal opgeheven moet kunnen worden – dwz helmplicht voor snorders – om de snorders in navolging van de brommers (1999) naar de rijbaan te kunnen verbannen. Zulks omdat men vreest voor 'Italiaanse toestanden'.
Sinds kort mogen op de J.P Heijestraat in Amsterdam-West snorscooters niet meer op het fietspad. Ze zouden te veel overlast veroorzaken voor fietsers. Nu dus voor het overige verkeer.Tenzij dat alleen nog maar uit gemotoriseerde tweewielers bestaat natuurlijk.
Het gaat niet best met de verkoop van snor-, brom- en motorfietsen, blijkt uit cijfers die Bovag en RAI afgelopen week publiceerden. De verkoop liep in 2012 met maar liefst 15% terug. Allemaal de schuld van de crisis, zegt men. Echt waar?
In de Indonesische provincie Atjeh is het vanaf heden verboden – voor vrouwen – om met de benen aan weerszijden op een motor of brommer plaats te nemen. Zo hebben de plaatselijke autoriteiten besloten.
Binnenkort is het weer zo ver, de verkiezing van de International Bike of the Year, editie 2013. Zoals gebruikelijk zal het weer een motor zijn waar niemand iets van weet omdat niemand er al op heeft gereden. En een motor waar niemand wat aan heeft. Geeft allemaal niks. Traditiegetrouw krijg je de Stadsmotor.nl-favorieten van het jaar 2012 (die we dus wel hebben gereden).
De immer wakkere Volkskrant kwam met het onthullende bericht dat het verbruik van de zuinigste auto's in de praktijk veel hoger ligt dan de fabrieksopgaven. Auto's met benzinemotoren verbruiken in de praktijk 10% meer brandstof dan opgegeven, diesels zelfs 16%.
In een interview in de Volkskrant zegt de Amerikaanse politicoloog Benjamin Barber (73) dat het gedaan is met staten; steden hebben de toekomst. Dat opent perspectieven voor motorrijders!
Stadsmotor.nl bezocht Nitro Circus Live in het Gelredome om eens te verkennen wat nou werkelijk de mogelijkheden zijn van normale manieren van transport onder abnormale omstandigheden. Dat valt niets tegen.